Ζάχαρη2Η καμπάνια που ολοκληρώθηκε λίγο πριν από τα Χριστούγεννα.

Οι μέρες για την έναρξη της καμπάνιας στο εργοστάσιο ζάχαρης Ορεστιάδας, μπορεί να μετρούν αντίστροφα, όμως οι συνεχείς αναβολές έφεραν στα πρόθυρα της απόγνωσης εποχικούς και μόνιμους εργαζόμενους και κυρίως τους αγρότες. Η καμπάνια θα ξεκινήσει μέσα στην εβδομάδα, δεν αποκλείεται το καμίνι να ανάψει ακόμη και την Τρίτη, καθώς ορίστηκε νέο διοικητικό συμβούλιο, το οποίο όταν συσταθεί σε σώμα, θα έχει το δικαίωμα υπογραφής για τις απαραίτητες προμήθειες που απαιτούνται, για να ξεκινήσει η λειτουργία του εργοστασίου της Ορεστιάδας.
Το ότι η καμπάνια άργησε, είναι η μία όψη. Η άλλη είναι, ότι όταν τα στρέμματος ξεπερνούσαν τις 82.000 στον μόνο Έβρο, η καμπάνια ξεκινούσε καλοκαίρι και τελείωνε Χριστούγεννα. Δηλαδή, το εργοστάσιο δούλευε υπό ακραίες συνθήκες και θερμοκρασίας και καιρικών συνθηκών, με την εξαγωγή τεύτλων να γίνεται από λασπωμένα χωράφια.
Οι αγρότες δικαίως ανησυχούν, καθώς οι βροχοπτώσεις που αναμένονται ενδεχομένως να προκαλέσουν προβλήματα στη συγκομιδή, όμως υπάρχει και η θετική πλευρά από την καθυστέρηση της έναρξης της καμπάνιας, γιατί τα τεύτλα, όσο περνάει ο καιρός και βάρος παίρνουν και ο ζαχαρικός τους τίτλος αυξάνεται. Αυτό έχουν διαπιστώσει οι γεωπόνοι, αυτή την τακτική είχε ακολουθήσει και ο παλαιός διευθυντής του εργοστασίου Στέφανος Σπάσης το 2006, όταν τα στρέμματα κατρακύλησαν από τις 80.000 σχεδόν στα μισά. Το 2006 η καμπάνια άργησε πολύ να ξεκινήσει με απόφαση του τότε διευθυντή, ο οποίος ήθελε να καλυφθεί η ζημιά από τα μειωμένα στρέμματα, (αρνητικό ρεκόρ εκείνης της εποχής, μόλις 46.000 στρέμματα) με την καλύτερη απόδοση των τεύτλων. Η καμπάνια του 2006 ολοκληρώθηκε στις 24 Νοεμβρίου, όταν ο χειμώνας είχε μπει για τα καλά στην περιοχή, αλλά στο τέλος η απόδοση σε κιλά και ζαχαρικό τίτλο των τεύτλων, ήταν από τις καλύτερες όλων των εποχών.
το thraki Νεα, ρώτησε τον προϊστάμενο της γεωπονικής υπηρεσίας του εργοστασίου ζάχαρης Ορεστιάδας Δημήτρη Φωτιάδη, ποιοι παράγοντες καθορίζουν την έναρξη της καμπάνιας. Ο κ. Φωτιάδης τόνισε ότι αυτό που λαμβάνεται πάντα υπόψιν, είναι το πότε θα τελειώσει η καμπάνια. Δηλαδή ο προγραμματισμός ξεκινάει με βάση την εκτίμηση για το πότε πρέπει να τελειώσει η καμπάνια. Τα τελευταία χρόνια πάντως ξεκινάει συνήθως τον Οκτώβριο κι όχι αρχές Σεπτεμβρίου, όπως συνέβαινε παλιά, λόγω των πολλών στρεμμάτων.
Το 2016 επεξεργάστηκαν τεύτλα από 14.000 στρέμματα και η καμπάνια ξεκίνησε στις 12 Οκτωβρίου.
Αίσθηση προκαλεί η ημερομηνία λήξης της καμπάνιας του 2005, καθώς οι εργαζόμενοι και οι αγρότες κόντεψαν να κάνουν Χριστούγεννα μέσα στο εργοστάσιο. Η καμπάνια του 2005, η πρώτη μετά τους Ολυμπιακούς της Αθήνας ολοκληρώθηκε στις 18 Δεκεμβρίου. Τότε οι αγρότες είχαν σπείρει 82.500 στρέμματα.
Η καμπάνια του 2002 ολοκληρώθηκε στις 6 Δεκεμβρίου και στο εργοστάσιο της Ορεστιάδας επεξεργάστηκαν 71.500 στρέμματα.
Στις 2 Δεκεμβρίου σταμάτησε η παραγωγή ζάχαρης το 2004 με επεξεργασία 80.500 στρεμμάτων και στις 30 Νοεμβρίου το 2003 με 72.500 στρέμματα.
Η φετινή καμπάνια εκτιμάται ότι θα έχει διάρκεια περίπου 20 ημερών και θα επεξεργαστούν τα τεύτλα από 16.500 στρέμματα.