Το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» είναι εκτός ιστορικής συγκυρίας, αναφέρει το μέλος γραμματτείας τομέα παιδείας του Κινήματος Αλλαγής Στέλιος Παναγούτσος.
Ο κ. Παναγούτσος σε ανακοίνωσή του αναφέρει: Είναι μια αποσπασματική και συντηρητική πρόταση διαχείρισης του «φτωχού» σχολείου που έφτιαξε η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Προσπαθεί να θεραπεύσει και να «φτιασιδώσει» την αντιμεταρρυθμιστική πολιτική Γαβρόγλου, αγνοώντας ότι αυτή η πολιτική δεν βελτιώνεται, μόνο ανατρέπεται.

Τι δεν κάνει το νομοσχέδιο:

-δεν αναμορφώνει τα Ωρολόγια και Αναλυτικά Προγράμματα ,αλλά προσθέτει και αφαιρεί ώρες μαθημάτων σε μια συντεχνιακή λογική.
-επιχειρεί μια αντιεπιστημονική και αντιπαιδαγωγική παρέμβαση στο νηπιαγωγείο.
-δεν επαναφέρει το Ολοήμερο Δημοτικό με το Αναμορφωμένο Πρόγραμμα , που κατάργησε ο Υπουργός Φίλης.
-δεν ολοκληρώνει την πιστοποίηση της Πληροφορικής και της Αγγλικής Γλώσσας με την αποφοίτηση από το Γυμνάσιο.
-δεν κάνει καμία αναφορά στα ΕΠΑΛ και στην ενίσχυση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Αντίθετα προσπάθησε να την υπονομεύσει.
– δεν εισάγει ,ουσιαστικά, το θεσμό του Εθνικού Απολυτηρίου, αλλά επιβεβαιώνει τις Δέσμες, που έχουν υποτάξει ουσιαστικά το λύκειο στη μονομέρεια του συστήματος πρόσβασης, αλλοιώνοντας το παιδευτικό του χαρακτήρα και μορφωτικό του περιεχόμενο.

Για το νομοσχέδιο, η Χαρά Κεφαλίδου βουλευτής Δράμας και τομεάρχης παιδείας του ΚΙΝΑΛ κατά την ομιλία της στη βουλή τόνισε:
«Δεν ήταν ούτε ο κατάλληλος χρόνος, ούτε ο κατάλληλος τρόπος για να κατατεθεί και να συζητηθεί ένα επιδραστικότατο Ν/Σ, με 15.000 σχόλια στη διαβούλευση εν μέσω πανδημίας και lockdown. Βολεύει μόνο ως αποδεικτικό επάρκειας της ηγεσίας του Υπουργείου προς εντελώς συγκεκριμένο αποδέκτη», σημείωσε η Χαρά Κεφαλίδου ως προς την επιλογή του χρόνου κατάθεσης του Ν/Σ.
«Το νέο στην Εκπαίδευση δεν θα έρθει σωρεύοντας γνωστικά αντικείμενα και στοίβες νέων εγχειριδίων. Οικοδόμηση γνώσεων, ανάπτυξη δεξιοτήτων, διαμόρφωση θετικών στάσεων, είναι το σύγχρονο περιεχόμενο του σχολείου. Στην εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, το σύνολο της διεθνούς εμπειρίας δείχνει αλλού από εκεί που κοιτάζει η Υπουργός».
«Αντί να είστε ένα βήμα πιο μπροστά νομοθετώντας με συναίσθηση των κοσμογονικών αλλαγών που μας προέκυψαν εσείς φέρατε ό,τι είχατε έτοιμο και οχυρωθήκατε πίσω από αυτό! Ας ήταν ανεπίκαιρο, πρόχειρο, με ελλείψεις, χωρίς ουσιαστικό διάλογο. Πόσο συνεπής είστε με όσα λέγατε προεκλογικά; Πόση συνέπεια υπάρχει σε μια νομοθετική πρωτοβουλία παράωρη, χωρίς όραμα, σοβαρό σχεδιασμό, υλοποίηση επιμέρους στόχων, ουσιαστική αξιολόγηση;».
«Η Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση είναι εδώ! Μας κοιτάει μέσα από τα συρτάρια του υπουργικού γραφείου από το 2010. Υποστηρίχθηκε, αγκαλιάστηκε και ψηφίστηκε από 256 βουλευτές σε αυτή την αίθουσα τον Σεπτέμβριο του 2010. Τολμάτε; Περιμέναμε να πιάσατε το νήμα από το 2014 και όχι να συνεχίζετε την πολιτική ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με μικρο-βελτιώσεις».
Κλείνοντας την ομιλία της η Χαρά Κεφαλίδου επισήμανε: «Τελικά αυτό που προτείνετε σήμερα είναι ένα σχολείο στεγνό, φτωχό, αναχρονιστικό, ανελεύθερο και κυρίως αναποτελεσματικό, που αφορά μόνο μέρος της μαθητικής κοινότητας. Ούτε κουβέντα για Τεχνολογική Εκπαίδευση, Ειδική Αγωγή και υποστηρικτικές δομές και πολιτικές. Οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις που βίαια διέκοψαν τα Μνημόνια και ο ΣΥΡΙΖΑ περιμένουν εδώ και χρόνια σε θέση εκκίνησης. Η Παιδεία είναι η πλέον επείγουσα και αναγκαία. Θα τολμήσετε;».