Πολλές φορές, διαβάζοντας κείμενα ή ακούγοντας πολιτικούς να μιλούν, δεν ξέρω αν πρέπει να συνεχίσω ή αν πρέπει εκείνη την ώρα να διακόψω και να ασχοληθώ με κάτι πιο δημιουργικό.
Με αφορμή τα όσα γίνονται σχετικά με το άνοιγμα ή το κλείσιμο του τελωνείου των Καστανεών, πρέπει να ομολογήσω ότι είμαι απογοητευμένος από την αντίδραση της πλειοψηφίας των πολιτικών.
Οι τωρινοί είναι προσωρινοί, καθώς κάποια στιγμή θα αντικατασταθούν από άλλους, όπως και οι ίδιοι αντικατέστησαν κάποιους άλλους.
Είναι ο κύκλος της εξουσίας, που πρέπει να συνεχίζεται και καλώς συνεχίζεται. Τα κέρδη όμως από αυτόν τον δημοκρατικό κύκλο, πρέπει να καταλήγουν στον λαό και στο κράτος πάντα!

 

 

 

Περίμενα πιο υπεύθυνη στάση από τους πολιτικούς μας.
Περίμενα πολιτικούς οι οποίοι έπρεπε να έχουν κινήσει το θέμα εδώ και μήνες.
Να έλεγαν πριν πει η κυβέρνηση, ότι είναι υπέρ του ανοίγματος του τελωνείου όταν «ωριμάσει η χρονική περίοδος», αλλά με όρους που θα επιβάλλει η Ελλάδα διεθνώς και συνθήκες που θα διαμορφώσει η ελληνική κυβέρνηση εντός των τειχών.

Γίνομαι συγκεκριμένος.
Η τοπική πολιτική ηγεσία, πρέπει να διεκδικήσει από την κυβέρνηση αντισταθμιστικά οφέλη για την περιοχή του Έβρου και μόνο τότε να  επιτρέψει το άνοιγμα του τελωνείου.
Η τροπολογία που θα σχετίζεται με τη μείωση του κόστους καυσίμων για τους κατοίκους της περιοχής, είναι το ελάχιστο. Και για να το κάνουμε ακόμη πιο απλό και για να τους βοηθήσουμε στο επιχείρημα που προβάλλουμε, ας οριστεί ένα ανώτερο ποσό για την προμήθεια σε χαμηλότερη τιμή των υγρών καυσίμων από κατοίκους της περιοχής. Το μεταφορικό ισοδύναμο δεν δίνει μόνο ιδέες, αλλά και λύση.
Έστω ότι ορίζεται ανώτερο ποσό προμήθειας καυσίμων σε χαμηλότερη τιμή ανά λίτρο τα 200 ευρώ το χρόνο ανά οικογένεια. Ποιος θα χάσει;
Το κράτος, ο βενζινάς ή η οικογένεια;
Μα φυσικά κανένας δε θα χάσει, γιατί τα 200 ευρώ θα καταναλώνονται στην Ελλάδα κι όχι στην Τουρκία με τέσσερις επισκέψεις το χρόνο – Τόσο θα ξοδέψει μόνο για να φουλάρει το αυτοκίνητό του στη γειτονική χώρα σε τέσσερις (το λιγότερο) φορές που θα πάει ένας Εβρίτης στην Αδριανούπολη.
Ακόμη και στον τομέα εφαρμογής της πρότασης έχουν λύση, καθώς τα λογιστικά συστήματα έχουν εξελιχθεί. Οι κινήσεις να ελέγχονται μέσω ενός λογαριασμού, συνδεδεμένου με συγκεκριμένη κάρτα, αν δεν θέλουν να το κάνουν όπως το κάνουν με την επιστροφή για το πετρέλαιο θέρμανσης. (Στην Τουρκία η τιμή της βενζίνης είναι εξαιρετικά χαμηλότερη από την Ελλάδα, περίπου 50 λεπτά φθηνότερη το λίτρο, με αποτέλεσμα Έλληνες, αλλά και Βούλγαροι να πηγαίνουν στην Τουρκία και γι’ αυτόν τον λόγο).

 

Δεν τους λέμε να δημιουργήσουν δύο πανεπιστήμια και τρία εργοστάσια για να ανοίξουν ξανά τα σύνορα.
Λέμε στους εκπροσώπους του λαού του Έβρου, να διεκδικήσουν και να καταφέρουν να κάνουν το ελάχιστο πριν η κυβέρνηση τους ανακοινώσει ότι θα ανοίξει τα σύνορα.

Οι πολιτικοί μας λοιπόν, έχουν το χρόνο να κάνουν όλα όσα απαιτούνται, για να κερδίσει όσα περισσότερα αντισταθμιστικά οφέλη η περιοχή από το άνοιγμα του τελωνείου Καστανεών.
Το τελωνείο θα ανοίξει, ας φροντίσουν να παραμείνουν όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα στον τόπο, μ’ αυτά που θα ελπίζουμε να έρθουν με τους Τούρκους επισκέπτες.
Οι κάτοικοι του Έβρου, με το ομόφωνο ΟΧΙ των τελευταίων 24ωρων, τους δίνουν την καλύτερη πάσα, για να πουν «το τελωνείο ανοίγει για πρώτη φορά με κέρδη για όλη την τοπική κοινωνία».
Ας σκοράρουν για τον Έβρο.

 

Γιάννης Τομαδάκης