Το θέμα της λειτουργίας της σχολής νοσηλευτικής Διδυμοτείχου θέτει τη βουλευτής του ΜΕΡΑ 25 Φωτεινή Μπακαδήμα, με ερώτησή της στην υπουργό παιδείας.
Η ερώτηση αναλυτικά:

Ερώτηση
Προς: την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Προβλήματα νοσηλευτικής Διδυμοτείχου»
Τα προβλήματα της Νοσηλευτικής Διδυμοτείχου φέρνει στο φως της δημοσιότητας με επιστολή του δευτεροετής φοιτητής της σχολής.
Το βασικότερο όλων είναι η έλλειψη καθηγητών. Όπως ενδεικτικά αναφέρει “το χειμερινό εξάμηνο του 2019-2020 ξεκίνησε στις 2 Δεκεμβρίου, σχεδόν δύο μήνες μετά την επίσημη ημερομηνία έναρξης των ακαδημαϊκών υποχρεώσεων” όμως κατά το διάστημα αυτό οι οικογένειες των φοιτητών και οι φοιτητές επωμίσθηκαν όλα τα κόστη διαβίωσης καθώς τα παιδιά έμεναν στο Διδυμότειχο περιμένοντας να ξεκινήσουν τα μαθήματα. Επιπλέον, το γεγονός πως ξεκίνησε έστω και τόσο καθυστερημένα το εξάμηνο δεν ήταν σημάδι επίλυσης των προβλημάτων τα οποία παρέμειναν και παραμένουν υπαρκτά.
Δυστυχώς τα μαθήματα που δεν διδάσκονται συσσωρεύονται με αποτέλεσμα οι φοιτητές να μην γνωρίζουν αν θα καταφέρουν να τηρήσουν τον κανόνα ν+2 που έχει θεσπιστεί και αφορά την απόκτηση πανεπιστημιακού τίτλου σπουδών.
Εξίσου σημαντικό πρόβλημα είναι “η αναφορά στους φοιτητές που λόγω της καθυστέρησης αυτής θα χάσουν τα φοιτητικά τους δικαιώματα, όπως η δωρεάν απόκτηση συγγραμμάτων, καθώς η ημερομηνία λήξης της ακαδημαϊκής τους ταυτότητας ορίζεται τον Αύγουστο του 2020.”
Επόμενο σοβαρό πρόβλημα είναι η ανεπάρκεια σε δομές που χαρακτηρίζει το ίδρυμα. Όπως σημειώνει ο φοιτητής στην επιστολή του “το κτίριο της σχολής διαθέτει δύο αίθουσες διδασκαλίας θεωρητικών μαθημάτων με χωρητικότητα που συχνά ανεπαρκεί για το πλήθος των φοιτητών. Επίσης, διαθέτει μια αίθουσα Ηλεκτρονικών Υπολογιστών στην οποία η πλειοψηφία των μηχανημάτων δεν λειτουργεί και η βιβλιοθήκη της σχολής στεγάζεται στο γραφείο ενός εκ των γραμματέων της σχολής με συνέπεια την αδυναμία των φοιτητών να μελετήσουν τα βιβλία στον χώρο της σχολής και επιπλέον την αδυναμία χρήσης της βιβλιοθήκης πέρα από τις ώρες λειτουργίας της γραμματείας. Επιπροσθέτως, από τον δήμο παραχωρείται το αμφιθέατρο που διαθέτει το δημαρχείο του Διδυμοτείχου, στο οποίο οι φοιτητές καλούνται να δώσουν εξεταστική κυριολεκτικά επί ποδός, καθώς θρανία δεν υπάρχουν και το μόνο που παρέχεται είναι ξύλινες πλάκες που στηρίζονται στις καρέκλες των μπροστινών θέσεων. Όσον αφορά τα εργαστηριακά μαθήματα, λόγω της ανεπάρκειας του χώρου της εργαστηριακής αίθουσας, αρκετές φορές οι φοιτητές χωρίζονται σε ομάδες μέσα στο πλαίσιο διδασκαλίας των εργαστηριακών μαθημάτων με αποτέλεσμα να κάνουν μάθημα τις μισές από τις απαιτούμενες ώρες.”
Ταυτόχρονα, το γεγονός πως το νοσοκομείο Διδυμοτείχου δεν είναι πανεπιστημιακό δεν διευκολύνει την πρακτική άσκηση των φοιτητών στερώντας τους βασικές γνώσεις και πρακτική εμπειρία που είναι απαραίτητα συστατικά για την μετέπειτα επαγγελματική τους πορεία.
Κατόπιν των παραπάνω,
Ερωτάται η κα Υπουργός:
Είναι ενήμερη για την κατάσταση που επικρατεί στο τμήμα Νοσηλευτικής Διδυμοτείχου Παράρτημα ΔΙ.ΠΑ.Ε.;
Ποιες πρωτοβουλίες επίλυσης των προβλημάτων προτίθεται να λάβει ώστε να αντιμετωπιστεί η έλλειψη καθηγητών, η ανεπάρκεια των δομών και τα υπόλοιπα θεμελιώδη προβλήματα που ταλανίζουν τους φοιτητές;
Τι θα γίνει με τα μαθήματα που δεν διδάσκονται; Πως θα καταφέρουν να αποφοιτήσουν οι φοιτητές χωρίς να τα έχουν διδαχτεί;
Τι ισχύει για την πρακτική άσκηση των φοιτητών της συγκεκριμένης σχολής;
Που μπορούν να την πραγματοποιήσουν δεδομένων των ελλείψεων του τοπικού Νοσοκομείου;
Ποια βήματα αναβάθμισης της σχολής θα γίνουν ώστε να είναι πράγματι ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό ίδρυμα;

Η ερωτώσα βουλευτής
Φωτεινή Μπακαδήμα