Επιστολή στις δημοτικές παρατάξεις της Αλεξανδρούπολης απέστειλε ο σύμβουλος δημοτικής κοινότητας Αλεξανδρούπολης Νίκος Μερκούρης, για να παρουσιάσει την πρότασή του για τη δημιουργία των σχολικών υποδομών.
Η επιστολή αναλυτικά.

ΠΡΟΣ
Δημοτικές Παρατάξεις του Δήμου Αλεξανδρούπολης, Δημοτικούς Συμβούλους Αλεξανδρούπολης, Κοινοτικούς Συμβούλους Δήμου Αλεξανδρούπολης.

Θέμα: Ναι στην δημιουργία σχολικών υποδομών, αλλά με στρατηγική και αναπτυξιακό προσανατολισμό.

Κύριοι/ες συνάδελφοι,

Με την υπ΄αριθμ. 39224/04.12.2020 Πρόσκληση του Προέδρου καλούμαστε την 7η Δεκεμβρίου 2020, δια περιφοράς, να ψηφίσουμε υπέρ ή κατά της Υποβολής Πρότασης με τίτλο: «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΥΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ Ο.Τ.706 ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ» στο πλαίσιο του Προγράμματος Ανάπτυξης και Αλληλεγγύης για την Τοπική Αυτοδιοίκηση «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ και αποδοχή των όρων συμμετοχής σ’ αυτό».

Η πρόταση με βρίσκει σύμφωνο, αφού εφαρμόζεται σύμφωνα με τις ανάγκες και υποδείξεις της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Νομίζω όμως, ότι είναι μια καλή ευκαιρία, λόγω των οικονομικών συγκυριών και του θολού τοπίου που διαγράφεται μπροστά μας, να δούμε με μια πιο ψύχραιμη ματιά γενικότερα τις προτεινόμενες σχολικές υποδομές. Οι υποδομές αυτές από τη φύση τους καθορίζουν και κάποιες φορές περιορίζουν τις δυνατότητες λειτουργίας ευέλικτων υποδομών προς όφελος τον πολιτών και μιας αναπτυξιακής προοπτικής.

Είναι σε όλους γνωστή η κατάσταση που έχει περιέλθει το «Οικοπάρκο Αλτιναλμάζη», αλλά και η αδυναμία – βούληση του Δήμου να δώσει βιώσιμη λύση. Το 2019 κατέθεσα πρόταση στο συμβούλιο που εγκρίθηκε ομόφωνα με την υπ΄αριθμ. 23/2019 απόφαση (ΑΔΑ ΩΖΟ3ΩΨΟ-1Υ2) η οποία και κοινοποιήθηκε στις 02/2/2020.

Τα κύρια σημεία της πρότασης ήταν:

Α) (…) Δημιουργία Ειδικού Φορέα Διαχείρισης (Σύμπραξη Δήμου και Ιδιωτών επενδυτών υπό την Διοικητική Εποπτεία του Ειδικού Φορέα Διαχείρισης).
Β) (…) Σε ό,τι αφορά στο πάρκο πρότεινα να δημιουργηθεί ένας μεσογειακός κήπος ο οποίος θα φιλοξενεί πληθώρα ειδών από τη χλωρίδα του ελλαδικού χώρου. Φυτά που αντέχουν στις κλιματολογικές συνθήκες, αντίστοιχα αυτού του Μεσογειακού Κήπου «Σταύρος Νιάρχος».

Το Πάρκο Σταύρος Νιάρχος φιλοξενεί μια πληθώρα φυτικών ειδών όπως ελιές, σχίνα, κουμαριές, χαρουπιές, κουτσουπιές, δάφνες, κυπαρίσσια, αλλά και μια πολύ μεγάλη ποικιλία ελληνικών αυτοφυών αρωματικών φυτών. Η επιλογή των φυτών έγινε, ώστε να εναλλάσσεται η εποχική ανθοφορία και να δημιουργούνται ενδιαφέροντες χρωματισμοί ή ποικίλες υφές. Περιλαμβάνει 16 είδη δέντρων, 161 είδη θάμνων. Κάθε μήνας φέρνει ένα νέο χρώμα και κάθε εποχή προβάλλει ένα διαφορετικό συνδυασμό από άνθη και φυλλώματα. Στο Πάρκο Σταύρος Νιάρχος έχουν ήδη εμφανιστεί και διαφορετικά είδη πουλιών που είτε ξεχειμωνιάζουν, είτε σταθμεύουν κατά την αποδήμησή τους.
Στην υλοποίηση και διατήρηση αυτού του μεσογειακού κήπου θα πρέπει να συμμετέχουν τα σχολεία μας, οι μαθητές μας στο πλαίσιο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Ειδικότερα, μετά την υλοποίηση της αρχιτεκτονικής μελέτης τοπίου, να πραγματοποιηθεί κατάτμηση τους χώρου και υιοθεσία θεματικών κήπων από τα σχολεία μας και τους μαθητές μας.
Οι μαθητές μας θα έχουν την μέριμνα και φροντίδα των υιοθετημένων θεματικών κήπων με τη βοήθεια βέβαια του προσωπικού – μόνιμο προσωπικό ή ιδιωτική εταιρείας συντήρησης και φύλαξης.
Παράλληλα στο πάρκο θα πρέπει να δημιουργηθούν διαδραστικά παιχνίδια αναψυχής και εκπαίδευσης των νέων, όπως παιδική χαρά, λαβύρινθοι, επιδαπέδιο σκάκι κ.λπ.

Γ) (…) Το «Οικοπάρκο Αλτιναλμάζη» μπορεί και πρέπει να δώσει την απαιτούμενη ποιότητα ζωής στους συμπολίτες μας, ενώ παράλληλα να ενισχύσει την κινητικότητα καθ’ όλη την διάρκεια του έτους και όχι μόνο τους θερινούς μήνες. Προτείνοντας να δημιουργηθεί ένας πολυχώρος πολιτισμού που θα συμπεριλαμβάνει α) Κλειστό Θέατρο – το οποίο θα στεγάζει ένα σύγχρονο δημοτικό περιφερειακό θέατρο το οποίο δεν υπάρχει, β) Συνεδριακό χώρο, Γ) Βιβλιοθήκη – Αναγνωστήριο, και Δ) Πινακοθήκη. Το σύνολο αυτών η μέρος αυτών μπορούν να υλοποιηθούν η με αυτοτελής πόρους, ευρωπαϊκούς, η εθνικούς με ενσωμάτωση στα υπό ανέγερση σχολικά κτίρια. Κυρίως δε σχολικά κτίρια τα οποία δικαιολογούν τέτοιες χρήσης όπως είναι Γυμνάσια και Λύκεια.

Στην ουσία δημιουργώντας μια σχολική μονάδα ή σχολικό συγκρότημα – το οποίο επιτρέπει τις ως άνω χρήσεις, π.χ. Γυμνάσιο) δίνουμε αναπτυξιακή προοπτική στην περιοχή και κυρίως εξυπηρετούμε τρεις βασικούς στόχους:
Α) Καλύπτονται οι ανάγκες των μαθητών της περιοχής, ενώ παράλληλα θα έχουν άμεση πρόσβαση στον υιοθετημένο Μεσογειακό Κήπο.
Β) Δημιουργούνται οι προαναφερόμενοι χώροι πολιτισμού ενταγμένοι στο σχολικό συγκρότημα και
Γ) Εξασφαλίζεται η συνεχής χρήση και κινητικότητα και όχι η εποχιακή στον Μεσογειακό Κήπο.

Δημήτριος Μερκούρης
Σύμβουλος Δημοτικής Κοινότητας Αλεξανδρούπολης