Τις κοινωνικές ανισότητες ενισχύει η τηλεκπαίδευση υποστηρίζει η Α ΕΛΜΕ Έβρου. Οι καθηγητές αναφέρονται στα προβλήματα της τηλεκπαίδευσης και τονίζουν ότι το υπουργείο παιδείας δεν τήρησε τις υποσχέσεις τους.
Σε ανακοίνωσή της η Α ΕΛΜΕ αναφέρει:

Οι εκπαιδευτικοί από την πρώτη στιγμή της πανδημίας και χωρίς καμμία στήριξη από το Υπουργείο Παιδείας δώσαμε τον καλύτερό μας εαυτό και στηρίξαμε τους μαθητές μας με όλους τους τρόπους. Αξιοποιήσαμε την τηλεκπαίδευση για να μείνει ανοιχτή η παιδαγωγική σχέση μας με τους μαθητές και να συνεχίζει να λειτουργεί η κοινότητα της τάξης, ως αντιστάθμισμα στις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες. Η αξιοποίηση των τεχνολογικών μέσων έγινε με δικό μας κόστος όπως ακριβώς έγινε και από τις οικογένειες των μαθητών. Οι υπολογιστές που υποσχέθηκε το Υπουργείο για τους μαθητές, δεν έφτασαν ποτέ στον προορισμό τους. Πολλοί εκπαιδευτικοί αναγκάστηκαν να αγοράσουν αυτόν τον εξοπλισμό και πολλές φορές περισσότερα από έναν, αφού ήταν πολλοί μέσα στην οικογένεια που θα έπρεπε να τα χρησιμοποιούν.
Στο άρθρο 1 του ΦΕΚ 4264/Β/30-9-2020, αναφέρεται ότι «…οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία….», έτσι πολλοί συνάδελφοι έκαναν τα μαθήματα από τα σχολεία. Διερωτώμαστε, με ποιόν τρόπο όμως θα γίνει η τηλεκπαίδευση όταν τα σχολεία είναι κλειστά λόγω καιρικών συνθηκών;
Το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσει πλέον αυτές τις παλινωδίες. Να εξασφαλίσει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών. Οι ευθύνες για τις ελλείψεις και τα κενά στη μόρφωση των μαθητών δεν μπορεί να κρύβονται πίσω από την τηλεκπαίδευση.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει όλες τις νομοθετικές διατάξεις που γενικεύουν την τηλεκπαίδευση εκτός πανδημίας, στο όνομα των εκτάκτων αναγκών. Να αποσύρει τις οδηγίες περί υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης στα σχολεία που κλείνουν λόγω καιρού. Οι εκπαιδευτικοί μέσα από τους συλλόγους διδασκόντων θα αποφασίσουν για την κάλυψη των χαμένων διδακτικών ωρών όπως έκαναν με αίσθημα ευθύνης τόσα χρόνια!
Τι ζητάμε;
• Επιτέλους, ας σταματήσει το Υπουργείο Παιδείας να υποσκάπτει την δια ζώσης διδασκαλίας. Η τηλεκπαίδευση ενισχύει αυτήν την χρονική στιγμή τις κοινωνικές ανισότητες καθώς δεν υπάρχει από το υπουργείο παιδείας τεχνική υποστήριξη σε εκπαιδευτικούς και ΙΔΙΩΣ σε πολλές «αδύναμες» οικονομικά οικογένειες μαθητών. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να χρησιμοποιείται πλην της παρατεταμένης διακοπής των μαθημάτων λόγω της πανδημίας. Κι αυτό, όχι για διδακτικούς αλλά για παιδαγωγικούς λόγους. Ήδη πολλοί μαθητές μας αναφέρουν οφθαλμολογικά προβλήματα! Διερωτήθηκε άρραγε κανείς, πόσο βλαβερή είναι η καθημερινή και συνεχής έκθεση 7 και πλέον ωρών μπροστά από μία οθόνη, για τους μαθητές αλλά και για τους εκπαιδευτικούς;
• Διεκδικούμε «επίδομα τεχνολογικού εξοπλισμού» ώστε ο εκπαιδευτικός να θωρακιστεί έμπρακτα απέναντι στις τεχνολογικές προκλήσεις που επιφυλάσσει η εκπαίδευση στον 21ο αιώνα και να εξοπλιστεί κατάλληλα ώστε να ανταπεξέλθει σε αυτές.
ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΧΤΟΥΜΕ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΛΑΣΤΙΧΟ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΩΝ ‘ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ’ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΟΚΟΥΝ. Σήμερα είναι ο καιρός, αύριο θα είναι η ‘αδυναμία’ του κράτους να στείλει εκπαιδευτικούς όπου αυτό θεωρεί σκόπιμο.

Ο Αντιπρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας

Καραγεωργίου Α. Φακούδης Ε.