Ερώτηση στη βουλή των Ελλήνων για την πρωτοφανή συρρίκνωση των εισακτέων στα πανεπιστήμια του Έβρου λόγω της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ), μιλώντας για τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης για την αρνητική αυτή εξέλιξη, κατέθεσε η βουλευτής Έβρου και Αν. Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Ενημέρωσης & Επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Νατάσα Γκαρά. Η κα Γκαρά σημειώνει πως η εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής και αντιεπιστημονικής ΕΒΕ, έχει σαν αποτέλεσμα περισσότεροι από 18.000, νέοι και νέες σε όλη τη χώρα, σε σχέση με την περσινή χρονιά, να μένουν εκτός Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων. Ακόμη και μαθητές που αρίστευσαν. Ειδικά για τον Έβρο, η εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής έχει σαν αποτέλεσμα 652 θέσεις στα 6 πανεπιστημιακά τμήματα στον νομό, σε ένα σύνολο 1278 θέσεων, να παραμένουν κενές, με τους φετινούς εισακτέους να είναι μόλις 626. Τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζονται στο τμήμα Δασολογίας, Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων στην Ορεστιάδα, όπου οι φετινοί εισακτέοι είναι μόλις 21, σε ένα σύνολο 270 θέσεων, στο Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης, επίσης στην Ορεστιάδα, όπου οι φετινοί εισακτέοι είναι μόλις 71, σε ένα σύνολο 386 θέσεων και τέλος, στο τμήμα της Νοσηλευτικής στο Διδυμότειχο, όπου εισάγονται μόλις 26 φοιτητές σε ένα σύνολο 128 θέσεων.

Η ερώτηση Γκαρά αναλυτικά:

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Θέμα:
«Σε πρωτοφανή συρρίκνωση με ευθύνη της Κυβέρνησης Πανεπιστημιακά Τμήματα στον Έβρο» Δεν έχουν περάσει και πολλές ημέρες από τη δημοσιοποίηση του αριθμού των εισακτέων στο Ελληνικό Δημόσιο Πανεπιστήμιο, με τη χώρα να συνεχίζει να μετράει τις πληγές της. Περισσότεροι από 18.000, νέοι και νέες, μένουν – σε σχέση με πέρσι – εκτός Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης λόγω της εφαρμογής του απαράδεκτου συστήματος της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) από την Κυβέρνηση. Ενός συστήματος που άφησε εκτός ιδρυμάτων ακόμη και αριστούχους μαθητές. Η τωρινή «σφαγή» στον αριθμό των εισακτέων – για την οποία σύσσωμα τα κόμματα της Αντιπολίτευσης, Πανεπιστημιακοί, φορείς της Εκπαίδευσης, προειδοποιούσαν όλο το προηγούμενο διάστημα – είχε βαρύ αντίκτυπο συνολικά στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης (ΠΑΜΘ) και ιδιαίτερα για το ιστορικό Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Ειδικά για τον Έβρο, τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζονται: στο Τμήμα Δασολογίας, Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων στην Ορεστιάδα, όπου εισάγονται μόλις 21 νέοι φοιτητές, σε σύνολο 270 θέσεων, δηλαδή 249 θέσεις πρωτοετών φοιτητών παραμένουν «κενές», στο Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης στην Ορεστιάδα, όπου εισάγονται μόλις 71 νέοι φοιτητές, σε σύνολο 386 θέσεων, δηλαδή 315 θέσεις πρωτοετών φοιτητών παραμένουν «κενές», στο Τμήμα Νοσηλευτικής στο Διδυμότειχο, όπου εισάγονται μόλις 26 φοιτητές σε σύνολο 128 θέσεων, δηλαδή 102 θέσεις πρωτοετών φοιτητών παραμένουν «κενές», Συνολικά, στα 6 Πανεπιστημιακά Τμήματα στον νομό Έβρου οι εισακτέοι για φέτος είναι μόλις 626 σε ένα σύνολο 1278 θέσεων. Με λίγα λόγια, με ευθύνη της κυβέρνησης, ως αποτέλεσμα της εφαρμογής της αντιεπιστημονικής και αντιεκπαιδευτικής Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, 652 θέσεις νέων εισακτέων στα Τμήματα του Έβρου παραμένουν κενές! Εξίσου καταστροφική είναι η εικόνα και στους δύο άλλους νομούς της Θράκης. Με τα παραπάνω δεδομένα γίνεται κατανοητό πως η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στον Έβρο δέχεται ένα πρωτοφανές, πρωτόγνωρο πλήγμα, με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης. Πανεπιστημιακά Τμήματα που στηρίζουν την ακριτική περιοχή της Θράκης σε πολλαπλά επίπεδα (ακαδημαϊκά, εκπαιδευτικά, πολιτισμικά, κοινωνικά, αναπτυξιακά, οικονομικά), βλέπουν το μέλλον και τις προοπτικές τους να συρρικνώνονται δραματικά, από νόμους που ψήφισε η κυβέρνηση της ΝΔ. Αποδεικνύεται, δυστυχώς, πως στην κυβέρνηση, στο «ζύγι» ανάμεσα στην εξυπηρέτηση συγκεκριμένων οικονομικών συμφερόντων από τη μια, και στην ενίσχυση και αναβάθμιση της Δημόσιας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης στη χώρα από την άλλη, επέλεξαν – χωρίς να κρατήσουν ούτε τα προσχήματα – να ικανοποιήσουν το πρώτο. Δεν νοείται, η κυβέρνηση από τη μια, να δημιουργεί Κοινοβουλευτικές Επιτροπές, υποτίθεται, «για την Ανάπτυξη της Θράκης» και την ίδια στιγμή να επιλέγει να επιφέρει συντριπτικό πλήγμα στα Πανεπιστημιακά Τμήματα στην ίδια περιοχή, μέσω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, απλά και μόνο για να στείλει «πελατεία» στα ιδιωτικά ιδρύματα και κολέγια. Παράλληλα, η αρμόδια Υπουργός και οι Υφυπουργοί της, αποδεικνύονται πλήρως αφερέγγυοι «στα μάτια» της τοπικής κοινωνίας, των φορέων και των αιρετών της περιοχής, καθώς τελικά έπραξαν τα ακριβώς αντίθετα από αυτά που υπόσχονταν και διακήρυτταν όλο το προηγούμενο διάστημα: αντί για την πολυπόθητη ενίσχυση και αναβάθμιση, υπέγραψαν την υποβάθμιση και συρρίκνωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και των Πανεπιστημιακών Τμημάτων στον Έβρο. Κατόπιν όλων των παραπάνω ερωτάται η αρμόδια Υπουργός: 1) Σχεδιάζει η Κυβέρνηση να προχωρήσει σε έκτακτες, διορθωτικές ενέργειες και παρεμβάσεις, ώστε να επουλώσει τις πληγές που άνοιξε στα Πανεπιστημιακά Τμήματα στον Έβρο – άλλα και σε όλη την ΠΑΜΘ – η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής; 2) Ποιο είναι το σχέδιο της Κυβέρνησης για τη συνολική ανάπτυξη και αναβάθμιση των Πανεπιστημιακών Τμημάτων στον Έβρο και την Θράκη; 3) Πως εννοεί η κυβέρνηση την ανάπτυξη της ευαίσθητης περιοχής της Θράκης, για την οποία δηλώνει ότι εργάζεται αδιαλείπτως, τη στιγμή που οδηγεί τα Πανεπιστημιακά Τμήματα στην περιοχή σε πρωτοφανή συρρίκνωση; Η ερωτώσα Βουλευτής Γκαρά Αναστασία