Με ευγενικό τρόπο, θέτει στον υπουργό υποδομών και μεταφορών Κώστα Καραμανλή, το απαράδεκτο του κάθετου άξονα του Έβρου, ο βουλευτής Έβρου της Νέας Δημοκρατίας Αναστάσιος Δημοσχάκης. Ο κ. Δημοσχάκης, κατέθεσε ερώτηση στον υπουργό. Με την ερώτηση του αναφέρει τα προβλήματα που υπάρχουν και ζητάει να κατασκευαστεί δρόμος με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση.
Ο βουλευτής αναφέρεται στα προβλήματα που θα προκύψουν στο μέλλον, προβλήματα όμως που παρουσιάζονται καθημερινά, ταλαιπωρώντας του χρήστες του δρόμου. Μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος, φορτηγά διεθνών μεταφορών και δρόμος με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση αποτελούν τα χαρακτηριστικά του «κάθετου άξονα» του Έβρου. Αξίζει πάντως να αναφερθεί, ότι ο δρόμος ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί, παρ’ ότι έχουν περάσει δεκαετίες από την διαπίστωση ότι δεν αξίζει αυτός ο δρόμος στα σύνορα. . .
Η ερώτηση Δημοσχάκη αναλυτικά:

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, ο Ν.Έβρου, μετατρέπεται σταδιακά σε ένα απέραντο «εργοτάξιο» σημαντικών έργων υποδομής, τα οποία αναμένεται να συμβάλλουν στην αναπτυξιακή του θωράκιση!
Ένα από τα έργα που θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της περιοχής, είναι η Σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμένα της Αλεξ/πολης με τα λιμάνια της Βουλγαρίας όπως αυτό του Πύργου (Μπουργκάζ) της Βάρνας & του Ρούσε.
Το εν λόγω έργο περιλαμβάνει την αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής αλλά και την κατασκευή νέας, με νέα χάραξη.
Η υλοποίησή του, θα καταστήσει την εθνικά ευαίσθητη περιοχή του Νομού σε κόμβο μεταφορών και σύνδεσης με τα Ανατολικά Βαλκάνια μέχρι την Ουκρανία.
Ωστόσο, το εθνικό οδικό δίκτυο μεταφορών, το οποίο αποτελεί ένα σημαντικό κρίκο την τρέχουσα χρονική στιγμή στην περιοχή των βαλκανικών χωρών, εξακολουθεί να παραμένει ανεπαρκές.
Ο κάθετος άξονας Αρδανίου – Ορμενίου αποδεδειγμένα δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τους σημαντικούς κυκλοφοριακούς φόρτους & φορτία που θα προκύψουν..!!

Κρίνεται ως εκ τούτου απαραίτητος ο σχεδιασμός από τώρα της αναβάθμισης των οδικών μεταφορών, προκειμένου να διαμορφωθούν οι κατάλληλες συνθήκες καθόσον οι απαιτήσεις της γρήγορης αλλά και ασφαλούς διέλευσης οχημάτων θα είναι συνεχώς αυξανόμενες & επιτακτικές…
Το πρόβλημα έγκειται κυρίως στον μεγάλο αριθμό βαρέων οχημάτων που διέρχονται από τον κάθετο άξονα, τα οποία είναι όχι μόνο εγχώρια αλλά και από γειτονικές χώρες.
Η κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου διπλής κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με διαχωριστική λωρίδα, ενός άξονα ταχείας κυκλοφορίας ευρωπαϊκών προδιαγραφών, θα δημιουργήσει προϋποθέσεις ταχείας εξυπηρέτησης όχι μόνο προσώπων αλλά και πραγμάτων!!
Είναι χρονικά πρόσφορο, λαμβάνοντας υπόψιν τις μελέτες που αφορούν την νέα χάραξη της Σιδηροδρομικής Γραμμής Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου, να εξεταστεί το ενδεχόμενο της αναβάθμισης του καθέτου Άξονα Αρδανιου- Ορμενιου!!
Στόχος είναι ο συγκεκριμένος Κάθετος Άξονας να λάβει τις απαιτούμενες γεωμετρικές διαστάσεις, να μετατραπεί από μονής σε διπλής κυκλοφορίας,  ώστε να γίνει ένας ανταγωνιστικός κι αντίστοιχος  όλων των υπολοίπων της Εγνατίας Οδού.
Θα ήταν σκόπιμο & εθνικά ωφέλιμο οι Μελέτες οι περιβαλλοντικές που ήδη ξεκίνησαν να έχουν διπλή στόχευση από τώρα … ώστε όταν θα αποφασιστεί η υλοποίηση της προτεινόμενης κατασκευής να έχουν εξασφαλιστεί οι βασικές Μελέτες..!
Επισημαίνεται ότι η γειτονική Βουλγαρία έχει αναβαθμίσει τα βασικά της οδικά δίκτυα, τα οποία συνδέουν τα μεγάλα αστικά κέντρα αλλά και τους λιμένες της χώρας.
Λαμβάνοντας δε υπόψη, ότι ο λιμένας Αλεξ/πολης αναβαθμίζεται γεωστρατηγικά και αποτελεί κέντρο ενεργειακών και μεταφορικών εξελίξεων, αποτελώντας «ισχυρό κρίκο» Διευρωπαϊκού Δικτύου Λιμένων!
Συνεπώς καθίσταται αναγκαίο το ως άνω οδικό δίκτυο να αναβαθμιστεί και να εκσυγχρονιστεί, ανταποκρινόμενο στις γεωπολιτικές συνθήκες που διαμορφώνονται στην περιοχή των Ανατολικών Βαλκανίων.

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, ερωτάσθε :
·       Υπάρχει ο σχεδιασμός να προβεί το Υπουργείο στην μελέτη αναβάθμισης των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του Καθέτου Άξονα Αρδανίου – Ορμενίου ;