Ένα «διδακτικό» βιβλίο για τους υποψηφίους όλων των αποχρώσεων, καθώς βρισκόμαστε σε νέα προεκλογική περίοδο

Εδώ και λίγους μήνες κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Επίκεντρο το βιβλίο του Θόδωρου Σούμα «Ο Βασίλης –ψευδώνυμο Γιάννης– στην αριστερά (1971-2008)»
Το βιβλίο επιβεβαιώνει την ποιότητα των εκδόσεων Επίκεντρο, καθώς όχι μόνο είναι καλογραμμένο, αλλά διαθέτει την απαραίτητη ξεκούραστη υφή που χρειάζεται ο αναγνώστης. Και ο αναγνώστης, μπορεί να το διαβάσει παντού, κυριολεκτικά.
Ο Βασίλης Σούμας, παρουσιάζει τη ζωή των Ελλήνων φοιτητών του εξωτερικού τις δύσκολες δεκαετίες του 60 και του 70. Σπουδές, κομματικές απόψεις, πορείες, αλλά και κυριολεκτικό κυνήγι στην προσπάθεια εξεύρεσης φαγητού.
Έρωτες, απογοητεύσεις και μάθημα ζωής, από μια ζωή που παραμένει επίκαιρη, αλλά με άλλους ρυθμούς στη σύγχρονη εποχή.
Ένα βιβλίο που θα φανεί χρήσιμο σε υποψηφίους, καθώς παρουσιάζει εμμέσως και μαθήματα για τη διαχείριση κρίσιμων καταστάσεων.
Στο βιβλίο ξεχωρίζει η φράση: «»Συμπεραίνεται πως το κλειδί για την πρόοδο όλων μας είναι περισσότερη μόρφωση, πολλές επικοινωνιακές εμπειρίες ζωής, γνώσεις, ανώτερη παιδεία και καλλιέργεια. Κατά συνέπεια, απομακρύνεται από την πολιτική στράτευση και την ακτιβιστική δράση και προσανατολίζεται στη δραστηριοποίηση στον εκπολιτιστικό τομέα, χάρη στα εφόδια που έχει αποκτήσει».

Αξίζει να αναφερθεί ότι στο τέλος του βιβλίου, παρουσιάζονται προσωπικότητες της αριστεράς που άφησαν εποχή στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.

Από το οπισθόφυλλο
Το πεζογράφημα / πο­λι­τι­κή μαρ­τυ­ρία «Ο Βα­σί­λης – ψευ­δώ­νυ­μο Γι­άν­νης – στην αρι­στε­ρά», είναι μια αυτο­βι­ο­γρα­φι­κή ιστο­ρία της δι­κτα­το­ρί­ας και της με­τα­πο­λί­τευ­σης. Δι­η­γεί­ται, μάλ­λον ανά­λα­φρα, χι­ου­μο­ρι­στι­κά, και όταν απαι­τεί­ται, συ­ναι­σθη­μα­τι­κά και δρα­μα­τι­κά, και με­ρι­κές φο­ρές απο­στα­σι­ο­ποι­η­μέ­να, με κρι­τι­κό μά­τι και δι­αύ­γεια, την πο­λυ­πλό­κα­μη και πο­λυ­ε­τή ιστο­ρία της έντα­ξης ενός νέου, των φί­λων και συ­να­γω­νι­στών του στην αντι­δι­κτα­το­ρι­κή πο­λι­τι­κή, επί χού­ντας, και πε­ραι­τέ­ρω στην ανα­νε­ω­τι­κή αρι­στε­ρά, στην Ελ­λά­δα και στην Ευρώ­πη, ως τα χρό­νια της με­τα­πο­λί­τευ­σης και της κοι­νο­βου­λευ­τι­κής δη­μο­κρα­τί­ας, και της δι­α­κυ­βέρ­νη­σης του ΠΑ­ΣΟΚ επί Α.Πα­παν­δρέου και Κ.Ση­μί­τη. Το μυ­θι­στο­ρη­μα­τι­κό, βι­ω­μα­τι­κό αφή­γη­μα δεν δι­η­γεί­ται ηρω­ι­κές ή επα­να­στα­τι­κές, συ­ντα­ρα­κτι­κές πρά­ξεις, πα­ρά μό­νο την κα­θη­με­ρι­νό­τη­τα με­ρι­κών, ανή­συ­χων, πο­λι­τι­κο­ποι­η­μέ­νων νέ­ων και ορι­σμέ­νων, πο­λι­τι­κο­ποι­η­μέ­νων, ανή­συ­χων με­ση­λί­κων της ευρω­α­ρι­στε­ράς. Το με­γά­λο μέ­ρος του απο­τε­λεί­ται από αυθε­ντι­κές εμπει­ρί­ες. Λί­γα κομ­μά­τια είναι μυ­θο­πλα­στι­κής έμπνευ­σης, αλ­λά έχουν κι αυτά αφε­τη­ρία την κοι­νω­νι­κο­πο­λι­τι­κή πραγ­μα­τι­κό­τη­τα της επο­χής.

Ο Θό­δω­ρος Σού­μας είναι συγ­γρα­φέ­ας, κρι­τι­κός κι­νη­μα­το­γρά­φου και δο­κι­μι­ο­γρά­φος. Έχει δη­μο­σι­εύ­σει τη συλ­λο­γή δι­η­γη­μά­των «Η Κλαί­ρη και η θά­λασ­σα», εκδ. Από­πει­ρα, και τη νου­βέ­λα «Το ημε­ρο­λό­γιο ενός αδέ­ξιου ερα­στή», εκδ. Βακ­χι­κόν. Στις εκδ. Αιγό­κε­ρως δη­μο­σί­ευ­σε 6 βι­βλία για τον κι­νη­μα­το­γρά­φο: «Κι­νη­μα­το­γρά­φος σε­ξου­α­λι­κό­τη­τα/ερω­τι­σμός», «Έρω­τας, ψυ­χο­λο­γία και αισθη­τι­κή στο χολ­λυ­γου­ντι­α­νό σι­νε­μά», «12 Ευρω­παίοι σκη­νο­θέ­τες», «Κι­νη­μα­το­γρά­φος και έρω­τας», «Εθνι­κές κι­νη­μα­το­γρα­φί­ες», «στιλ και σκη­νο­θέ­τες» και «Κι­νη­μα­το­γρα­φι­κοί Δη­μι­ουρ­γοί». Γρά­φει στα πε­ρι­ο­δι­κά The books’ Journal και Δέν­δρο. Έχει γρά­ψει πολ­λά κεί­με­να για το σι­νε­μά στα κι­νη­μα­το­γρα­φι­κά πε­ρι­ο­δι­κά Σύγ­χρο­νος Κι­νη­μα­το­γρά­φος, Οθό­νη, Κα­θρέ­φτης, Camera-stylo, σε βι­βλία-μο­νο­γρα­φί­ες σκη­νο­θε­τών του Φε­στι­βάλ Κι­νη­μα­το­γρά­φου Θεσ­σα­λο­νί­κης, στο πε­ρι­ο­δι­κό Τέ­ταρ­το στην εφη­με­ρί­δα Αυγή. Έχουν δη­μο­σι­ευ­τεί κι­νη­μα­το­γρα­φι­κά κεί­με­να ή βι­βλι­ο­κρι­τι­κές του στις ιστο­σε­λί­δες cinephilia, bookpress, fractal, vakhikon, kemes.wordpress, camerastyloonline. Στα ιστο­λό­για Μη­μα­δα­ςτη­μαρ­γα­ρι­τα, Με­ταρ­ρύθ­μι­ση και Athens Voice δη­μο­σι­εύ­ο­νται πο­λι­τι­κά κι­νη­μα­το­γρα­φι­κά άρ­θρα του. Έχει γυ­ρί­σει το ένα μέ­ρος της με­γά­λου μή­κους ται­νί­ας-δί­πτυ­χο «Πε­ρί έρω­τος», και δύο μι­κρού μή­κους, «Ταυ­τό­τη­τες και ρό­λοι» και «Ο δι­α­γραμ­μέ­νος».

Γιάννης Τομαδάκης