γράφει ο

Θεοχάρης Θεοχαρίδης*

Είναι προφανές ότι σήμερα ζούμε στον αστερισμό του παραλόγου και η δημόσια ζωή βυσσοδομεί από οσμές σκανδάλων, «πάρτι» ημετέρων και κατασπάθιση δημόσιου χρήματος. Η διαφθορά στη χώρα ζει και βασιλεύει και οι ελευθερίες (ατομικές και συλλογικές) τίθενται εν αμφιβόλω.

Και κοντά στον ορυμαγδό των εκατομμυρίων που μοιράζονται εδώ κι εκεί, τις πλημμύρες και τα αντιπλημμυρικά έργα που … δεν έγιναν ακόμη αν και δόθηκαν χρήματα, ήρθαν και οι κινητοποιήσεις των αγροτών και των κτηνοτρόφων για την επίλυση των (χρόνιων) προβλημάτων τους.

Δηλώνω κατηγορηματικά ότι τους πιστεύω, και ότι συντάσσομαι μαζί τους στο δίκαιο των αιτημάτων τους.

Δηλώνω επίσης ότι ο πρωτογενής τομέας είναι η βάση της οικονομίας, τουλάχιστον για την Ελλάδα μας…

Όμως: Καμμιά αντιδικία δεν πρέπει να λύνεται με την εφαρμογή βίας.

Και η κατάληψη, η κάθε κατάληψη, δεν είναι μορφή πάλης, είναι μορφή βίας.

Οι αγρότες μας, αποφάσισαν ότι με τα λόγια «δεν βγάζουν άκρη», ότι το διεφθαρμένο κράτος τους …δουλεύει (και δεν είναι η πρώτη φορά) και συνεπώς συνειδητά οδηγήθηκαν στην εφαρμογή μιας βίαιης και εκτός κάθε νόμου πρακτικής

Κατέλαβαν τις εθνικές οδούς δια της βίας και τις έκλεισαν για να αναγκαστεί η κυβέρνηση να σκύψει σοβαρά στα αιτήματά τους. (έτσι δεν είναι ή κάνω κάπου λάθος);

Κι εδώ αρχίζει το πρόβλημα: Όταν επιλέγεις να εφαρμόσεις μια βίαιη τακτική, αφενός μεν θα πρέπει να ορίσεις τον αντίπαλό σου και αφετέρου να είσαι προετοιμασμένος να αντιμετωπίσεις βία στη βία.

Έστω ότι οι αγρότες μας έφτασαν στα άκρα και είναι – όπως λένε – αποφασισμένοι.

Αποφασισμένοι όμως τί;

Να ταλαιπωρήσουν όλες τις άλλες κοινωνικές τάξεις – που εν τω συνόλω – συντάσσονται μαζί τους στα δίκαια αιτήματά τους;

Είναι ο αντίπαλός τους οι συμπολίτες τους και τους απαγορεύουν (;;;) το αναφαίρετο δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης;

Χτυπούν το «σαμάρι» για να ακούσει το «γαϊδούρι»;

Ποια λογική δικαιολογεί ότι θα «ταλαιπωρήσω εσένα συμπολίτη Έλληνα, θα σου κάνω το βίο αβίωτο για να αναγκαστεί να με ακούσει ο …Κούλης»

Γιατί αγαπητέ και συμπαθέστατε παραγωγέ, αφού αποφάσισες να συγκρουστείς έως τέλους όπως λες, δεν συγκρούεσαι ευθέως με τον αντίπαλό σου που είναι η (διεφθαρμένη) κυβέρνηση στην Αθήνα;

Γιατί τιμημένε αγρότη και κτηνοτρόφε, δεν εστιάζεις να εφαρμόσεις τις απαγορεύσεις σου και κάθε μορφή βίας που ενσυνείδητα επέλεξες να εφαρμόσεις, πάνω στους αντιπάλους σου, που τους ξέρεις και σε ξέρουν;

Αν κρίνεις ότι πρέπει να δράσεις έτσι, με αποκλεισμούς και απαγορεύσεις, γιατί δεν το κάνεις ευθέως στα συναρμόδια υπουργεία, ή στον χώρο λήψης των αποφάσεων;

Φοβάσαι φίλε μου αγρότη μήπως και συναντήσεις ωμή βία απέναντι στη βία που εσύ πρώτος ασκείς σε πολίτες που δεν έχουν καμιά σχέση με τους δικούς σου «βασανιστές»;

Είδες τί έγινε προχθές στη Μίκρα. Έπεσαν όχι «ψιλές» έπεσαν «χοντρές», και το διεφθαρμένο (κατά την αντίληψή σου) κράτος επιστράτευσε εναντίον σου τις δυνάμεις καταστολής.

Έφαγες ξύλο και χημικά με απλά λόγια φίλτατε, γιατί η «άλλη πλευρά» έτσι αντιδρά στις ευθείες βολές, βάλλοντας κατά δικαίων και αδίκων.

Και σου φάνηκε άδικο και αήθες; Αν ναι, γιατί κάνεις κι εσύ το ίδιο στους συμπολίτες σου εμποδίζοντας το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην μετακίνηση;

Γιατί με απλά λόγια δεν εφαρμόζεις τις άψογες «στρατηγικές» σου με τις οποίες κατέλαβες τους κεντρικούς οδικούς άξονες για να ξεγελάσεις τον «εχθρό» και να κάνεις τις κυκλωτικές κινήσεις σου στο «στρατόπεδο» του εχθρού σου, δηλαδή στην Αθήνα και κυρίως στα υπουργεία που βρίζεις νυχθημερόν αλλά στα δικά μου μόνο αυτιά, γιατί ξέρεις ότι δεν θα σε προπηλακίσω, αφενός γιατί νιώθω ότι έχεις δίκιο και αφετέρου γιατί δεν μπορώ να το κάνω;

Ποιος είσαι εσύ που πρέπει εγώ να σου δώσω λεπτομερή αναφορά για το πού πάω και γιατί πάω ώστε να σε παρακαλέσω !!!! να με αφήσεις να περάσω στο «μπλόκο»;

Ποιος σε νομιμοποιεί εσένα να «μπλοκάρεις» τους συμπολίτες της χώρας σου;

Εν ονόματι τίνος νόμου;

Μήπως – λέω ήρεμα φίλε αγρότη – μέσα στα δίκαια αιτήματά σου φαίνεσαι «τζάμπα μάγκας»;

Σε εμένα γιατί μου κουνάς το δάκτυλο; Αφού συμφωνώ μαζί σου, και σε στηρίζω.

Γιατί δεν πας απευθείας να «ζώσεις» εκείνους που σε κοροϊδεύουν και σε εξαπατούν.

Φίλε αγρότη, το σύνταγμα και οι νόμοι – που το ξαναλέω, το σημερινό κουβέρνο εν προκειμένω έχει κουρελιάσει – δεν προβλέπουν πουθενά την μορφή «αγώνα» που υιοθετείς (σήμερα εσύ, αύριο – κατά το δικό σου παράδειγμα άλλοι.

Ο εργαζόμενος απεργεί, παλεύοντας για τα αιτήματά του, αλλά πληρώνοντας ταυτόχρονα το τίμημα του ημερομισθίου (ων) που χάνει.

Αυτό που κάνεις εσύ τώρα δεν είναι απεργία.

Τι είναι ;

Μπορείς να μου εξηγήσεις;

Παίρνεις το νόμο στο χέρι σου;

Και μάλιστα σε βάρος εμού και των υπολοίπων, Ελλήνων και μη, πολιτών;

Δεν καταλαβαίνεις ότι ένα όπλο είναι αποτελεσματικό όταν χρησιμοποιείται σωστά;

Δεν καταλαβαίνεις ότι «εκείνοι» από κάτω, βουτηγμένοι στη βρωμιά της πολιτικής και τη δυσωδία, περιμένουν – γιατί δεν ζορίζονται οι ίδιοι – να περάσει ο χρόνος, να ευτελιστεί ο αγώνας σας, να σας διασπάσουν συνδικαλιστικά και να σας κάνουν του χεριού τους;

Δουλεμένα στις προπονήσεις είναι όλα αυτά αγαπητοί αγρότες.

Αν θέλεις να πονέσουν, αν θέλεις να σε ακούσουν, θα τους κτυπήσεις εκεί που πονάνε (εφόσον αποφάσισες να κάνεις χρήση βίας)

Θα τους κτυπήσεις στο σπίτι τους, με όποιο τίμημα !!!

Είσαι έτοιμος κι αποφασισμένος για κάτι ουσιαστικό ή εξαντλείς τον …τσαμπουκά σου σε μένα και σε όποιους άλλους σαν κι εμένα που πρέπει να περιμένουν να πάρουν …άδεια για να μετακινηθούν…

Και μην μου πεις «κοινωνικός αυτοματισμός», γιατί καμιά κοινωνική τάξη δεν θέλει να αντιδικήσει μαζί σου. Αντίθετα είμαστε με το μέρος σου. Αλλά όχι έτσι.

Φίλε αγρότη και τιμημένε κτηνοτρόφε… Ναι, το ξαναλέω, έχεις χίλια δίκια, αλλά με τις πρακτικές που χρόνια τώρα – και φέτος – υιοθετείς και εφαρμόζεις, χάνεις το δίκιο σου.

Είσαι έξυπνος αρκετά για να καταλάβεις τί σου λέω.

Δεν θέλω να είσαι κουτοπόνηρος για να φωνάζεις εκ του ασφαλούς σε ώτα ανθρώπων που δεν σου φταίνε τίποτε.

Να πας κι εσύ και να διαμαρτυρηθείς (με όποιον τρόπο συνειδητά επιλέξεις), εκεί που πρέπει και σ΄ εκείνους που πρέπει!!!!

Κι αν έχεις – όπως λες – κ@κ@λ@, να τα δείξεις εκεί που πρέπει και σ΄ εκείνους που πρέπει!!!!

Με όποιο τίμημα χρειαστεί ίσως να αντιμετωπίσεις από αδίστακτους πολιτικάντιδες …

Αυτά φίλε αγρότη, και μέριασε για να μετακινείται ελεύθερα ο κόσμος !!!!

Καλές γιορτές και γρήγορα να πετύχετε την ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων σας !!!

* Ο Θεοχάρης Θεοχαρίδης είναι καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και πρώην διευθυντής του Γυμνασίου Λιμένα Θάσου