Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία: Χωρίς νερό, αγρότες, και σιδηρόδρομο δεν υπάρχει μέλλον για την ΑΜΘ

Την ίδια ημέρα που συνεδριάζει το Περιφερειακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, τόσο στην 15η τακτική συνεδρίαση όσο και στην 6η ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας, η Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία καταθέτει τρεις διακριτές αλλά απολύτως συνδεδεμένες πολιτικές παρεμβάσεις, οι οποίες συγκροτούν ένα ενιαίο μήνυμα για το μέλλον της Περιφέρειας.
Στην 15η τακτική συνεδρίαση, η παράταξη καταθέτει δύο σχέδια ψηφίσματος:
- το πρώτο αφορά την επανεκκίνηση και αναβάθμιση του σιδηροδρόμου στην ΑΜΘ,
- το δεύτερο τη θεσμική συμπαράσταση στους αγρότες και κτηνοτρόφους που κινητοποιούνται σε όλη τη χώρα.
Παράλληλα, στην 6η ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας, θέτει ως υποχρεωτικό θέμα συζήτησης το ζήτημα των Τεναγών Φιλίππων, αναδεικνύοντας την περιφερειακή ευθύνη, τη διοικητική πολυδιάσπαση και την απουσία ενεργού πολιτικού συντονισμού.
Οι παρεμβάσεις αυτές δεν είναι αποσπασματικές. Συνδέονται από μια κοινή διαπίστωση:
η Περιφέρεια ΑΜΘ αντιμετωπίζει κρίσιμα ζητήματα χωρίς ενιαίο σχέδιο, χωρίς στρατηγική και χωρίς πολιτική διεκδίκηση.
Το θέμα των Τεναγών Φιλίππων είναι ενδεικτικό. Ένα ενιαίο αγροτο-περιβαλλοντικό σύστημα, που εκτείνεται σε περισσότερες από μία Περιφερειακές Ενότητες και Περιφέρειες, παραμένει εγκλωβισμένο σε αρμοδιότητες που αλληλοεπικαλύπτονται και σε μια πρακτική μετακύλισης ευθυνών.
Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι: η συνίζηση των εδαφών έχει ξεπεράσει τα 7 μέτρα, οι απώλειες αγροτικού εισοδήματος φτάνουν ήδη τα 2,5 εκατ. ευρώ ετησίως, με εκτιμήσεις για έως 10 εκατ. ευρώ μέσα στην επόμενη δεκαετία, ενώ χωρίς ουσιαστική παρέμβαση τίθεται ζήτημα βιωσιμότητας της καλλιέργειας έως το 2030.
Στην ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας, η Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία θέτει ένα καθαρό πολιτικό ερώτημα:
ποιος αναλαμβάνει τον ρόλο του συντονιστή και του διεκδικητή λύσεων, όταν το πρόβλημα ξεπερνά τα όρια ενός Δήμου ή μιας υπηρεσίας;
Την ίδια στιγμή, στην τακτική συνεδρίαση, η παράταξη ζητά με το ψήφισμα για τις αγροτικές κινητοποιήσεις να αναγνωριστεί θεσμικά ότι ο πρωτογενής τομέας βρίσκεται σε καθεστώς πίεσης: αυξημένο κόστος παραγωγής, καθυστερήσεις ενισχύσεων, ανεπάρκεια βασικών υποδομών. Για την ΑΜΘ, ο αγροτικός κόσμος δεν είναι «ένας ακόμη κλάδος» – είναι πυλώνας κοινωνικής συνοχής και παράγοντας συγκράτησης του πληθυσμού στην ύπαιθρο.
Παράλληλα, με το ψήφισμα για τον σιδηρόδρομο, αναδεικνύεται ότι η πολυετής απουσία σιδηροδρομικών υπηρεσιών από την περιοχή δεν αποτελεί τεχνική εκκρεμότητα αλλά πολιτική επιλογή με σοβαρές συνέπειες. Για πάνω από έξι χρόνια, η Περιφέρεια παραμένει αποκομμένη από ένα βασικό μέσο μετακίνησης, με άμεσες επιπτώσεις σε εργαζόμενους, φοιτητές, τουρισμό, διασυνδεσιμότητα και ποιότητα ζωής.
Νερό, αγροτική παραγωγή, μεταφορές και υποδομές δεν είναι ξεχωριστά κεφάλαια. Αποτελούν διαστάσεις της ίδιας κρίσης αναπτυξιακού προσανατολισμού. Μια Περιφέρεια που λειτουργεί χωρίς συνολικό σχέδιο δεν μπορεί να κρατήσει τον ενεργό πληθυσμό της ούτε να προσφέρει προοπτική στους νέους ανθρώπους.
Η Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία δηλώνει ξεκάθαρα ότι θα συνεχίσει να αξιοποιεί κάθε θεσμικό εργαλείο – ψηφίσματα, ερωτήσεις, παρεμβάσεις – για να φέρνει στο προσκήνιο μια ενιαία, τεκμηριωμένη και κοινωνικά προσανατολισμένη πολιτική ατζέντα.
Γιατί η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη δεν χρειάζεται άλλες διαπιστώσεις. Χρειάζεται σχέδιο, συντονισμό και πολιτική ευθύνη.
(δελτίο Τύπου «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία»)



