διόδια ΜέστηςΤην έντονη διαμαρτυρία της για την κατασκευή νέων σταθμών διοδίων, αλλά και την αύξηση της τιμής διέλευσης από τους παλιούς σταθμούς της Εγνατίας οδού, εκφράζει η Λαϊκή Συσπείρωση. Σε ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης τονίζεται:

 

Η κυβέρνηση προεκλογικά είχε  υποσχεθεί την κατάργηση των διοδίων. Μετεκλογικά συνεχίζει την ίδια πολιτική με τις προηγούμενες κυβερνήσεις  και μάλιστα κοντά στους παλιούς σταθμούς διοδίων προσθέτει και νέους στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ( Μέστη, Καβάλα, Αρδάνιο, Ασπροβάλτα). Έτσι το χαράτσωμα των κατοίκων της Θράκης   αυξάνεται και η απομόνωση της περιοχής μας από τα αστικά κέντρα μεγαλώνει.

Ανακοίνωση   που υπογράφουν όλοι οι Περιφερειακοί και Δημοτικοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

με αφορμή την κατασκευή  νέων σταθμών διοδίων σε Καβάλα, Ασπροβάλτα, Αρδάνιο και τις νέες τιμές που θα ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου 2019

Νέοι σταθμοί διοδίων κατασκευάζονται στην περιμετρική της Καβάλας και στην Ασπροβάλτα. Μετά και τη λειτουργία πριν μήνες του σταθμού Μέστης στο Ν. Έβρου, το σύνολο των σταθμών στην ΠΑΜΘ ανέρχεται στους σε έξι (6). Έτσι για να διασχίσει ένα αυτοκίνητο Ι.Χ. με επιστροφή την Εγνατία στα όρια της ΠΑΜΘ δαπανά 12 € (χωρίς να έχει υπολογισθεί ακόμη ο σταθμός της Καβάλας και  του Αρδανίου που προγραμματίζεται η κατασκευή μετά τον Αύγουστο) και για να φτάσει από τα σύνορα στη Θεσσαλονίκη 16,8 €, χωρίς να υπολογίζονται νέοι οι σταθμοί διοδίων (Ασπροβάλτας, Καβάλας, Αρδάνιο) και οι αυξήσεις «φωτιά» από την αρχή του 2019.

Απαιτούμε την κατάργηση όλων των διοδίων και καταγγέλλουμε την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, η οποία συνεχίζοντας το έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, πιστή στις ευρωενωσιακές οδηγίες, όχι μόνο διατηρεί τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων σε όλη τη χώρα, τους οποίους υποκρινόταν ότι θα καταργήσει, αλλά τους επεκτείνει.

Υποκριτικές και μακριά από τις λαϊκές ανάγκες είναι όσες φωνές τοπικών παραγόντων, δημάρχων, βουλευτών κ.ά. υψώνονται «αντιπολιτευτικά» ενάντια στα διόδια. Πρώτα απ’ όλα τα δικά τους κόμματα (ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) «γέμισαν» τη χώρα με διόδια και αύξαναν συνεχώς τις τιμές τους όλα τα προηγούμενα χρόνια. Επιπλέον, όσοι από αυτούς «διαμαρτύρονται» σήμερα για τα μετωπικά διόδια, αποδέχονται και τη λογική της ΕΕ «ο χρήστης πληρώνει». Εμπαίζουν το λαό της περιοχής όσοι απ’ αυτούς διεκδικούν αναλογικά διόδια κρύβοντας την συμφωνία τους με την ευρωπαϊκή πολιτική να πληρώνει ο λαός για να μετακινείται στους δρόμους που έχει χρυσοπληρώσει ήδη. Τη μια φορά με τη φορολόγηση, η οποία καταλήγει στις τσέπες των κατασκευαστικών ομίλων ως επιδοτήσεις. Την άλλη φορά με το δανεισμό των ομίλων που γίνεται με εγγύηση του Δημοσίου (δηλαδή με χρήματα του ελληνικού λαού). Την επόμενη με την τοποθέτηση των διοδίων-χαράτσι που το καρπώνονται οι ανάδοχοι όμιλοι, πριν ακόμα παραδώσουν το έργο. Ακόμη και με αποζημιώσεις στους εργολάβους που αποφασίζει η Βουλή όταν αυτοί θεωρούν ότι δεν εισέπραξαν όσα ήθελαν. (Τροπολογία που ψηφίστηκε στις 29/3/2017 και μάλιστα βράδυ).

Την ίδια ώρα που κατασκευάζονται τα κεντρικά οδικά δίκτυα, ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη, ασφαλής και ταχεία μεταφορά εμπορευμάτων, η χρήση αυτών των δικτύων γίνεται απαγορευτική για τους εργαζόμενους, ενώ το υπόλοιπο οδικό δίκτυο (π.χ. το επαρχιακό, αγροτικό ) αφήνεται κυριολεκτικά στην «τύχη» του και γίνεται με τον καιρό από ακατάλληλο έως επικίνδυνο, από Έβρο έως Δράμα.

Μόνη, πραγματικά φιλολαϊκή λύση είναι να καταργηθούν όλα τα διόδια, να μην ξαναπληρώσει ο λαός για δημόσια έργα για τα οποία έχει φορολογηθεί. Το εθνικό και επαρχιακό δίκτυο να καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης του λαού, να είναι συντηρημένο, με σημάνσεις και επαρκή φωτισμό . Αντίστοιχα μέτρα να παρθούν και για το αγροτικό δίκτυο. Το οδικό δίκτυο συνολικά να γίνεται από τον κρατικό προϋπολογισμό και να αποτελεί λαϊκή περιουσία.

Όχι στην ιδιωτικοποίηση  – εμπορευματοποίηση των οδικών αξόνων

Να καταργηθούν όλα τα διόδια.  

Υ.Γ   Σύμφωνα με τη νέα  ΚΥΑ, που δημοσιεύτηκε 7/6/2018 στην εφημερίδα της Κυβέρνησης ,αριθμός φύλου 2090, το ύψος της τιμής των διοδίων στην Εγνατία διαμορφώνεται από  1/1/2019 ως εξής:

Σταθμός  Παμβώτιδας    νέα  χρέωση   1,98  ( από  1,20 που είναι σήμερα)

Σταθμός  Μαλακάσας     νέα χρέωση 2,40  ( από  2,10 που είναι σήμερα)

Σταθμός  Πολύμυλου     νέα χρέωση     2,41   (από  2,40 που είναι σήμερα)

Σταθμός  Μαλγάρων     νέα χρέωση 2,98   ( από 1,20  που είναι σήμερα)

Σταθμός  Λαγκαδά       νέα χρέωση 2,94   ( από 2,40  που είναι σήμερα)

Σταθμός  Ασπροβάλτας  νέα Χρέωση 1,84   …………………………………

Σταθμός  Μουσθένης      νέα χρέωση 2,71   ( από 2,40  που είναι σήμερα)

Σταθμός  Καβάλας        νέα χρέωση 2,36 ………………………………………

Σταθμός   Ιάσμου        νέα χρέωση 2,31   ( από 1,90 που είναι σήμερα)

Σταθμός  Μέστης          νέα χρέωση 2,78    ( από 1,70 που είναι σήμερα)

Σταθμός  Αρδανίου         νέα χρέωση 2,02    …………………………………..