Με πρωτοβουλία του βουλευτή Ροδόπης Δημήτρη Χαρίτου, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ΑΜΘ, ζητούν από την κυβέρνηση να απαντήσει πως προτίθεται να υλοποιήσει την δέσμευση του πρωθυπουργού από την Κομοτηνή για την επιδότηση του κόστους των σιδηροδρομικών μεταφορών στην περιοχή, τη στιγμή που δεν υπάρχει σιδηροδρομική σύνδεση και η Θράκη είναι αποκλεισμένη σιδηροδρομικά. Σε ερώτησή τους προς τον υπουργό οικονομικών οι βουλευτές υπενθυμίζουν ότι το ένα μόνο δρομολόγιο ημερησίως από Αθήνα-Θεσσαλονίκη προς και από την περιφέρεια φτάνει έως την Δράμα.

Η ερώτηση των βουλευτών

Αθήνα, 20 Ιανουαρίου 2023
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Οικονομικών

Θέμα: Προεκλογικόπυροτέχνημα η επιδότηση του σιδηροδρομικού μεταφορικού κόστους στην Ανατολική Μακεδονία-Θράκη

Ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης, μιλώντας στις 13-1-2023 στην Κομοτηνή υποσχέθηκε μεταξύ άλλων ότι «θα υπάρξει άμεση επιδότηση των τακτικών σιδηροδρομικών μεταφορών από την Περιφέρεια προς την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, ώστε μια παραγωγική μονάδα, παραδείγματος χάρη, στην Ορεστιάδα να μπορεί να εφοδιάζεται με πρώτες ύλες και να διανέμει έτοιμα προϊόντα στην Αθήνα με το ίδιο κόστος που θα εφοδιάζεται ένα εργοστάσιο στα Οινόφυτα Βοιωτίας ή στη Σίνδο Θεσσαλονίκης».
Μια τέτοια εξαγγελία για τη καθιέρωση άμεσα του λεγόμενου μεταφορικού ισοδύναμου είναι εκτός πραγματικότητας, όταν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, απαντώντας στη Βουλή, σε ερώτησή μας αποκάλυπτε πως: «Οι επιβάτες δεν ταξιδεύουν ακόμα μέχρι σήμερα με τρένο σε όλη τη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη» καθώς,όπως εξήγησε,«η σύνδεση στο τμήμα Δράμα-Κομοτηνή-Αλεξανδρούπολη, αυτή τη στιγμή τα σιδηροδρομικά δρομολόγια υποκαθίστανται με λεωφορείο λόγω της μη ορθής συντήρησης του δικτύου».
Αναγνώρισε δηλαδή ότι δεν υπάρχει σιδηροδρομική σύνδεση της Θράκης με τα αστικάκέντρα. Ενώ η σιδηροδρομική απομόνωση αναμένεται να συνεχιστεί και κατά τα επόμενα 10+5 χρόνια, καθώς η σύμβαση που υπογράφηκε στις 14-4-2022 μεταξύ του Δημοσίου και της Hellenic Train για την κάλυψη των δρομολογίων της άγονης γραμμής προβλέπει μια ημερησίως σιδηροδρομική σύνδεση που φτάνει έως τη Δράμα. Πραγματικότητα που η τοπική κοινωνία και η επιχειρηματικότητα γνωρίζει καλά αφού η Θράκη βρίσκεται την τελευταία τριετία σε πλήρη σιδηροδρομικό αποκλεισμό.
Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων που είναι αναγκασμένες να μεταφέρουν τα προϊόντα και τις πρώτες ύλες τους κυρίως οδικώς αναγνωρίστηκε από τη Διακομματική Επιτροπή για την Ανάπτυξη της Θράκης που ζήτησε μέσω των πορισμάτων της την επέκταση του μεταφορικού ισοδύναμου που ισχύει ήδη στα νησιά μας και για περιοχή της Θράκης.
Επειδή είναι γνωστό ότι η Θράκη βρίσκεται σε σιδηροδρομική απομόνωση καθώς υπάρχει ένα μόνο δρομολόγιο ημερησίως που φτάνει έως την Δράμα.
Επειδή προβλέπεται η διατήρηση του σιδηροδρομικού αποκλεισμού της Θράκης για τα επόμενα 10+5 χρόνια βάσει τη σύμβασης που υπογράφηκε μεταξύ του Δημοσίου και της HellenicTrain.
Επειδή η Διακομματική Επιτροπή για την Ανάπτυξη της Θράκης ζήτησε και η Βουλή αποδέχτηκε την επέκταση του μεταφορικού ισοδύναμου στην Θράκη.
Επειδή με τα δεδομένα αυτά η εξαγγελία του πρωθυπουργού για την επιδότηση μόνο των σιδηροδρομικών μεταφορών είναι κενή περιεχομένου.
Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:
Πως προτίθεται να υλοποιήσει την δέσμευση του πρωθυπουργού για την επιδότηση του κόστους των σιδηροδρομικών μεταφορών που πραγματοποιούνται από και προς την Θράκη;
Ο ερωτώντες βουλευτές
Χαρίτου Δημήτρης (Τάκης)
Γκαρά Αναστασία
Ελευθεριάδου Τάνια
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ξανθόπουλος Θεόφιλος

Δείτε την αναφορά του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο μεταφορικά ισοδύναμο για τις μεταφορές με τρένο