Η πανδημία είναι αλήθεια πως επιτάχυνε τις εξελίξεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο σε παγκόσμιο επίπεδο, γι αυτό και εσείς σπεύδετε να επεκτείνετε την επαγγελματική σας δραστηριότητα στον ψηφιακό κόσμο του Διαδικτύου.
Γνωρίζετε στα σίγουρα ότι χρειάζεστε μία σύγχρονη ιστοσελίδα που να προβάλει και να αναδεικνύει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, αλλά προτού αποφασίσετε τις λεπτομέρειες της διαδικασίας που αφορούν στην κατασκευή ιστοσελίδων, χρειάζεται να ενημερωθείτε και να αποφασίσετε ποιο είδος site θα επιλέξετε.
Έτσι κι αλλιώς, ένα από τα πρώτα ζητήματα που τίθενται προς συζήτηση προτού ξεκινήσει η δημιουργία ενός νέου site είναι το είδος της ιστοσελίδας που ταιριάζει καλύτερα στη δραστηριότητα που ασκείτε. Αν δηλαδή, θα είναι μια στατική ή μια δυναμική ιστοσελίδα για να καλύπτει επαρκώς τις ανάγκες της επιχείρησής σας.
Αν επιδιώκετε να ενημερωθείτε προκειμένου να λάβετε την καλύτερη δυνατή απόφαση, δείτε παρακάτω ποιες διαφοροποιήσεις εμφανίζουν οι στατικές και οι δυναμικές ιστοσελίδες και γιατί είναι απαραίτητο να κάνετε τη σωστή επιλογή για τη στρατηγική ανάπτυξη της επαγγελματικής σας δραστηριότητας.

Τι να επιλέξετε: Δυναμική ή στατική ιστοσελίδα;
Η επαγγελματική ιστοσελίδα που σχεδιάζετε να αποκτήσετε είναι απαραίτητο να προσιδιάζει στις ανάγκες της δουλειάς σας ώστε να εξυπηρετεί όσο το δυνατόν καλύτερα τον σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκε.
Δυναμική λέγεται η ιστοσελίδα που παρέχει στοιχεία αλληλεπίδρασης μεταξύ της επιχείρησης και των χρηστών που την επισκέπτονται. Κάθε δυναμική ιστοσελίδα διαθέτει μια βάση δεδομένων στην οποία υπόκεινται σε επεξεργασία και αποθηκεύονται πληροφορίες και δεδομένα. Γι αυτό, προκειμένου να είναι άρτια τεχνικά είναι σημαντικό να γίνονται πολύτιμες μορφοποιήσεις και βελτιστοποιήσεις που μεταφράζονται σε κώδικα προγραμματισμού. Ωστόσο, είναι εφικτό το περιεχόμενο της δυναμικής ιστοσελίδας να αλλάζει και να ανανεώνεται αυτοματοποιημένα ακόμη και από χρήστες που δεν διαθέτουν γνώσεις προγραμματισμού.
Η στατική ιστοσελίδα δεν στοχεύει στην αλληλεπίδραση με τον χρήστη παρότι περιέχει όπως και η δυναμική, κείμενα, φωτογραφίες, συνδέσμους, αρχεία για download, animated graphics. Ονομάζεται δε, στατική διότι το περιεχόμενο της κάθε σελίδας της είναι σταθερό και συγκεκριμένο. Εξυπηρετεί στο έπακρο κάποιες κατηγορίες επαγγελματιών, για τις οποίες δεν είναι απαραίτητη η ανανέωση και η τροποποίηση του περιεχομένου. Ωστόσο αν για κάποιον λόγο χρειαστεί να γίνουν αλλαγές, αυτές μπορούν να συμβούν μόνο χειροκίνητα και όχι αυτοματοποιημένα.

Ποιο είδος site είναι κατάλληλο για τη δική σας επιχείρηση
Οι βασικές διαφορές μεταξύ της δυναμικής και της στατικής ιστοσελίδας σχετίζονται με το περιεχόμενο, την αλληλεπίδραση, την ταχύτητα αλλά και το κόστος. Μια στατική ιστοσελίδα αναπτύσσεται πιο γρήγορα επομένως έχει χαμηλότερο κόστος κατασκευής. Συχνά σημειώνει καλύτερη ταχύτητα φόρτωσης από τη δυναμική ιστοσελίδα και αξιοποιείται καλύτερα από επιχειρήσεις που παρουσιάζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους χωρίς να τα πωλούν μέσα από την ιστοσελίδα, με περιορισμένο περιεχόμενο που δεν χρειάζεται να ανανεώνεται συχνά. Όμως, οι χρήστες που επισκέπτονται την στατική ιστοσελίδα δεν έχουν τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν μαζί της και ακόμη, το περιεχόμενο μπορεί να ανανεωθεί μόνο από άτομο που διαθέτει γνώσεις ανάπτυξης ιστοσελίδων.
Η δυναμική ιστοσελίδα από την άλλη πλευρά, μπορεί ανά πάσα στιγμή να εμπλουτιστεί με νέες σελίδες και περιεχόμενο ενώ θεωρείται πιο εύκολη στη διαχείρισή της ακόμα και ακόμα και από χρήστες που δεν έχουν ειδικές τεχνολογικές γνώσεις. Η επιλογή της δυναμικής ιστοσελίδας σάς παρέχει τη δυνατότητα να προσαρμόζεται όσες φορές επιθυμείτε την ιστοσελίδα στο πλαίσιο που επιδιώκετε βάσει στρατηγικής και το site της επιχείρησής σας θα είναι σε θέση να ανταγωνίζεται τις παρόμοιας δραστηριότητας επιχειρήσεις, με πολλούς χρήστες να αλληλεπιδρούν με αυτό, προσφέροντας καλύτερη εμπειρία πλοήγησης. Θεωρείται κατάλληλη επιλογή για επαγγελματίες που επιδιώκουν να ενημερώνουν σε συστηματική βάση το περιεχόμενο και την εμφάνιση της ιστοσελίδας τους, με στόχο την προσέλκυση νέων πελατών και την διατήρηση της σχέσης εμπιστοσύνης με τους ήδη πελάτες.